Tilbake

Det mange lurer på(FAQ)

OFTE STILTE SPØRSMÅL: 


1. Jeg er syk og får ikke trent. Hvordan får jeg frosset medlemskapet mitt?

Vilkårene i våre avtaler gir rom for frysing av medlemskapet.

2. Jeg skal på ferie i sommer, kan jeg fryse medlemskapet mitt?

Nei, det gis ikke frys eller fritak for betaling ved ferieavvikling.

3. Jeg har krav på rabatt gjennom jobben/student/idrettsforening/interesseorganisasjon. Hva gjør jeg for å få denne?

Du kan gjøre en av to ting. Du kan enten vise frem tilhørighet til bedrift e.l. i resepsjonen neste gang du trener eller du kan sende en mail til kundeservice@akropolis.no


4. Jeg har betalt min regning men får purring. Hvorfor?

Da kan det være lurt å sjekke følgende;
  • Har du betalt med korrekt KID? Uten KID legges ikke betalingen inn automatisk. Det vil det ta lengre tid å registrere innbetalingen og en purring kan komme i mellomtiden.
  • Har du betalt til forfall. Åtte dager etter forfall vil du motta en sms for å minne deg om at den ikke er registrert som betalt hos oss.
  • Eventuell kvittering kan sendes til kundeservice@akropolis.no så vil den legges inn så snart vi har anledning.
5. Jeg har fått inkassovarsel, men ikke fått purring på regning først. Hvorfor?

Sjekk at du er oppført med korrekt mobilnummer og mail-adresse i appen «Akrotrening» (mine sider – personlig info). Purringer på fakturaer sendes på sms til reg mobilnummer.

6. Hvorfor får jeg fakturagebyr?

Alle fakturaer som produseres utenom de automatiske trekkene våre har et gebyr. For å unngå fakturagebyr må du opprette avtalegiro for Akropolis.

7. Hvordan opprette avtalegiro?

Dette gjør du enten:
  • i din nettbank.
  • All informasjon for å opprette avtalegiro finner du under «mine sider» i vår app Akrotrening. Gå til "mine sider" og "avtalegirofullmakter" og aktiver denne.
 
Dersom treningsabonnementet blir betalt av en annen enn medlemmet selv (som når medlemmet er under 18 år), så må den som betaler selv laste ned appen Akrotrening og utføre godkjenning av avtalegirofullmakt.

For å lage egen bruker i appen «Akrotrening» for betaler/foresatt:
Brukernavn: mailadressen din (den du har oppgitt til oss)
Trykk på «glemt passord» for å få tilsendt en mail med mulighet til å lage nytt passord. Logg inn i appen, gå til «mine sider» og aktiver avtalegirofullmakt med bank-ID.
 
8. Hvor lang oppsigelsestid har jeg?

Medlemskap gjelder fra innmeldingsdato og i 12 betalende måneder, med mindre annet er oppgitt. Deretter går medlemskapet over på løpende avtaleforhold. For medlemskap uten binding gjelder oppsigelsestid én måned fra første månedsskifte etter at oppsigelsen er mottatt.


Jeg har krav på rabatt gjennom jobben/student/idrettsforening/interesseorganisasjon. Hva gjør jeg for å få denne?

Du kan gjøre en av to ting. Du kan enten vise frem tilhørighet til bedrift e.l. i resepsjonen neste gang du trener eller du kan sende en mail til kundeservice@akropolis.no

9. Har Akropolis prøvetime?

Ja det har vi. Den kan gjennomføres kostnadsfritt i bemannet åpningstid. Altså ikke ved Akropolis Marienlyst.

10. Jeg er under 18 år og ønsker å begynne å trene. Hva gjør jeg?

Da ber du en av dine foresatte om å kontakte oss.

11. Hva er PT ung?

PT ung er et obligatorisk kurs for alle under 17 år. Kurset gjennomføres ved oppstart og koster 400 kr. Du kan lese mer om PT ung HER


12. Hvordan melder jeg meg inn?

HER
 
 
Tilbake